View all Dena photos (132) | photos from Iranian Plateau (1887) | photos from Iran (11555) | all photos

Dena Photo: ' چهارم تا هشتم دیماه یک هزار و چهارصد ، صعود زمستانی قله ی سترگ پازن پیر - دنا ' by Amir Anbari

چهارم تا هشتم دیماه یک هزار و چهارصد ، صعود زمستانی قله ی سترگ پازن پیر - دنا, Dena
user: Amir Anbari
photo taken at: 9:47 am 26 Jan 2023

چهارم تا هشتم دیماه یک هزار و چهارصد ، صعود زمستانی قله ی سترگ پازن پیر - دنا

Iran | Dena

Average rating: 3.0
(use stars to vote)

، عصر چهارم دیماه آغاز صعودی خاطره انگیز و رویایی بود ، تمام شب در مسیر بودیم وصبح پنجم دیماه در مسیر یخ زده ی کر خدا بودیم و شب بر بالای این منطقه کمپ اقامت شبانه بر پا کرده و خوابی زیبا در زیر نور مهتاب تابیده به چادر و پهندشت پر برف داشتیم ششم دیما آغاز صعود از خط الراس تا دامنه ی قله و باز برپایی کمپ عصر و شب و یک شب مانی رویایی دیگر پای قله و ساعت ده صبح روز هفتم دیماه بر فراز قله بودیم . من امیر عنبری و دوست و همنورد خوبم غلام محمد بهزادیان افتخار داشتیم مهمان دنا و پازن پیر باشیم و در هوای طوفانی و کولاک بر فراز قله لختی شادی و گریه کردم و از دالان و تنگه ی پر برف و در کولاک و مستعد بهمن زیر قله ی رومبسه ی دنا به سمت روستای دنگزلوی پادنا فرود کردیم ، فرودی بسیارسخت و خطرناک که تا عصر روز هفتم طول کشید شب سوم را در باغات پادنا کمپ زدیم و هشتم دیماه در حالیه برف شدید می بارید از دنگزلو عازم سمیرم و سپس یاسوج شدیم و شب منزل بود صعود ی که تاکنون تکرار نشده و در آرزوی تکرارش هستیم . بدرود